Prečo kúpiť |
---|
Priestornosť a praktickosť Široká ponuka verzií Istý a komfortný podvozok Úsporné vznetové motory |
O vozidle
V roku 2005 sa na trhu objavila úplne nová generácia Volkswagenu Passat, ktorá oproti tej predchádzajúcej priniesla hlavne nový dizajn. Napriek tomu však zostal zachovaný celkový charakter auta prakticky so všetkými jeho prednosťami aj prípadnými nedostatkami. Passat sa tak naďalej považuje za komfortného a priestranného pracanta, u ktorého sú obvyklé vysoké kilometrové nájazdy. Generácia B6 sa v Česku okrem iného preslávila aj ako stíhacie vozidlo diaľničnej polície. A v tejto úlohe pokračuje aj inovovaná verzia B7, ktorá sa predstavila v roku 2010. Hoci ju Volkswagen vydáva za novú generáciu, ide podobne ako u generácie predchádzajúcej (teda u typov B5 a B5.5) skôr len o výraznejší facelift.
Passaty od roku 2005 do roku 2010 tak charakterizujú svetlomety vcelku s bohatým tvarovaním, zatiaľ čo od roku 2010 sa výrobca vrátil k celkovo konzervatívnejším tvarom. Ani mierne tvarové experimentovanie však obľubu modelu nijako neovplyvnilo. Opäť platí, že Passat je dostupný v celom rade prevedení. Z karosárskych možností je na výber klasický sedan a kombi, k vybraným motorizáciám je štandardne, alebo za príplatok, dodávaný pohon všetkých kolies 4motion. Široká je aj ponuka prevodoviek, základné motorizácie majú päťstupňovú skriňu, silnejšie modely potom šesťstupňový manuál. U najvýkonnejších pohonných jednotiek je štandardom dvojspojková prevodovka DSG, ktorú môžu mať (za príplatok) aj niektoré ďalšie verzie. Možnosti uplatnenia prevodoviek DSG sa rozšírili práve po facelifte v roku 2010. Tradične bohaté sú aj možnosti výbavy, základom ponuky sú tri stupne a k nim sa pridáva celý rad komfortných príplatkových doplnkov. Novinkou generácie B6 a B7 je aj štvordverové kupé Passat CC s nízkou siluetou a dynamickejšími tvarmi. Tento model reaguje na stúpajúcu obľubu podobne koncipovaných vozov a po inovácii v roku 2010 sa predával už len ako Volkswagen CC, čo malo zvýrazniť jeho prémiové zameranie. Od roku 2011 sa tiež Passat predáva v prevedení Alltrack so zvýšenou svetlou výškou.
Čo sa techniky týka, Passat ponúka širokú paletu motorov TDI a benzínových TSI. Z modernizovaného prevedenia po roku 2010 zmizli atmosférické motory, do tej doby bol základom motor 1.6 FSI s relatívne nedostatočným výkonom 85 kW. Obľúbenejšou voľbou je preplňovaný 1.8 TFSI so 118 kW, dvojliter podobného prevedenia (147 kW) môže trpieť vysokou spotrebou oleja. Aktuálne prevedenie spolieha v oblasti benzínových motorov na tri výkonové verzie štvorvalca 1.4 TSI, pričom ten prostredný (110 kW) umožňuje pohon na CNG. Špičkou ponuky je šesťvalcové vyhotovenie R36 s 220 kW. Pri dieselových verziách bol základom nesmrteľný motor 1.9 TDI 77 kW, ktorý bol po modernizácii nahradený jednotkou 1.6 TDI so zhodným výkonom. Motor 2.0 TDI potom poskytuje ďalšie dve úrovne výkonu (103 a 125 kW, po modernizácii 130 kW), ale aj potenciálne starosti so spoľahlivosťou. Napriek tomu ide o najobľúbenejší motorizáciu Passata.
Výbava
Volkswagen Passat v prevedeniach B6 a B7 poskytuje i vcelku bohatú základnú výbavu. Štandardom sa u všetkých verzií stala dvojzónová automatická klimatizácia a šestica airbagov. Ku komfortným prvkom patrí napríklad aj elektronická parkovacia brzda (neuvoľní sa, kým sa vodič nepripúta) či štartovanie pomocou tlačidla.
Design
Volkswagen Passat B6 prišiel s trochu netradičným dizajnom, ktorý zožal u zákazníkov úspech. Celkovo konzervatívne tvary auta sa podarilo oživiť výraznejšou maskou chladiča a s bohatším tvarovaním svetlometov, ale aj napriek tomu je zjavné, že sa automobilka pri modernizácii vrátila ku konzervatívnym tvarom. Skôr než kvôli nátlaku zákazníkov to však bolo preto, aby model B7 zapadal do aktuálneho dizajnového smeru spoločnosti Volkswagen.
Spotreba
V Passatoch B6 a B7, v motorizáciách jasne prevládajú preplňované pohonné jednotky. U tých vznetových je nízka spotreba tradičná, ale oproti predchádzajúcej generácii tu k takmer žiadnym vylepšeniam nedošlo, za to môžu európske normy, ktoré tlačia nielen na spotrebu, ale aj produkciu ďalších škodlivín, ktorých sa motory musia zbavovať, občas zvýšenými dávkami paliva. U benzínových motorov v praxi veľa záleží na jazdnom štýle, predovšetkým jednotka 1.4 TSI vie byť dosť úsporná, ale pozor, s ťažkou nohou u nej spotreba závratne stúpa.
Jazdné vlastnosti
V Passatoch B6 a B7, v motorizáciách jasne prevládajú preplňované pohonné jednotky. U tých vznetových je nízka spotreba tradičná, ale oproti predchádzajúcej generácii tu k takmer žiadnym vylepšeniam nedošlo, za to môžu európske normy, ktoré tlačia nielen na spotrebu, ale aj produkciu ďalších škodlivín, ktorých sa motory musia zbavovať, občas zvýšenými dávkami paliva. U benzínových motorov v praxi veľa záleží na jazdnom štýle, predovšetkým jednotka 1.4 TSI vie byť dosť úsporná, ale pozor, s ťažkou nohou u nej spotreba závratne stúpa.
Bezpečnosť
Od roku 2005 sa môže Volkswagen Passat pýšiť špičkovým päťhviezdičkovým hodnotením v nárazových testoch Euro NCAP. Auto je štandardne vybavené šesticou airbagov a stabilizáciou ESC. Prepracovaná konštrukcia kabíny zaisťuje minimálne deformácie priestoru pre posádku.
Praktickosť
Aj najaktuálnejšie vyhotovenie Passata sa môže pýšiť veľkým priestorom pre posádku a batožinu. V interiéri a batožinovom priestore sú na tom prevedenia B6 a B7 prakticky rovnako, hoci oficiálne technické dáta vypovedajú o niečom inom. B6 pojme podľa údajov výrobcu 485 litrov nákladu v prevedení sedan a kombi 513, a u B7 sú tieto miery 565 a 603 litrov. Lenže ide o malý trik, batožinový priestor sa nijako nezmenil, u nového prevedenia len Volkswagen počíta aj priestor pod podlahou, kde je umiestnená plnohodnotná rezerva. K rezerve sa ešte vojde ďalší náklad, aj preto je tento priestor praktický.
Komfort
Doslova obrovský vnútorný priestor a komfortný podvozok sú typickými vlastnosťami Passata. Auto navyše posádku rozmaznáva radom príjemných prvkov výbavy, takže o skvelý dojem z pobytu na „palube“ je postarané. Opäť platí, že výborná je i ergonómia vozidla.
Prevádzkové náklady
Volkswagen Passat je veľmi bežný automobil, s ktorým si poradí široká servisná sieť. Vzhľadom k slušnej spoľahlivosti nie sú servisné náklady príliš vysoké, je však nutné počítať s tým, že Passaty B6 a B7 sú relatívne nové a moderné vozy, takže ceny niektorých úkonov alebo náhradných dielov môžu byť vysoké.