




Prečo kúpiť |
---|
Výborné spracovanie Atraktívny mladistvý vzhľad Špičkové jazdné vlastnosti Dobrá výbava Vysoký komfort |

O vozidle
V roku 2009 bola na trh uvedená už piata generácia Volkswagenu Polo. V čase, keď automobilky maximalizovali snahu o šetrenie, nové Polo sa stalo trochu neobvyklým vozom. Snaha ušetriť na ňom totiž nie je nikde vidieť a oproti predchádzajúcemu modelu je Polo o poriadny kus ďalej. Pôsobí sebaistejšie, zvýšila sa kvalita interiéru, ktorý bol už i predtým výborne spracovaný a aj jazdné vlastnosti boli zdokonalené tak, že opäť patrí na vrchol svojej triedy. Posun Pola tak ostro kontrastuje skôr so stagnáciou druhej generácie Fabie a malý Volkswagen tak viac ako inokedy sprevádza povesť prémiového produktu. Odráža sa to aj v cene, ktorá zostáva v prípade Pola vyššia ako u veľkej časti konkurentov, ceny ojazdených vozidiel sa držia tiež vyššie. Dizajn piateho Pola sa nesie v duchu väčšej dynamiky, a hoci auto oproti predchádzajúcej generácii celkom povyrástlo a celkovo pôsobí robustne, nechýba mu určitá mladistvá sviežosť. Trojdverové prevedenie sa tvári takmer športovo. Polo tiež dostalo vylepšenú základnú výbavu a tak za vyššiu cenu zákazníci dostanú auto obohatené o prvky, za ktoré sa mnohokrát u konkurencie pripláca. Navyše aj možnosti príplatkovej výbavy sú veľmi bohaté a do triedy malých automobilov spolu s Polom patria prvky, ktoré boli ešte nedávno bežné len pre vyššie triedy. Na druhej strane, veľa zákazníkov si za špičkové prvky výbavy u Pola nepripláca.
Vylepšená bola aj paleta pohonných jednotiek. Základom sú síce stále trojvalce 1.2 HTP, ktoré však rokmi predsa len získali na kultivovanosti. Stále ale platí, že sú to trochu slabé jednotky, ktoré sa na dlhšie cestovanie nehodia. Na mestskú premávku postačujú, ani vtedy však nebude spotreba ktovieako nízka. V praxi sa znovu ako vhodnejšia voľba javí tisícštyristovka s výkonom 63 kW, ďalšou voľbou sú motorizácie 1.2 TSI, u ktorých je však potrebné dávať pozor na preslávený problém s reťazovým rozvodom. Už základný TSI so 66 kW je možné mať s veľmi komfortnou prevodovkou DSG. Tú má aj verzia GTI s preplňovanou tisícštyristovkou s výkonom 132 kW. V ponuke sú dva diesely - trojvalcová tisícdvestovka je kultivovanejšia ako stará tisícštyristovka, ale jej hlavnou devízou je spotreba. S 55 kW totiž nepatrí ku ktovieakým rýchlikom, to navyše platí aj pre motor 1.6 TDI s rovnakým výkonom, ktorý sa namiesto trojvalca dodával skôr. Silnejšou vznetovou motorizáciou je 1.6 TDI s výkonom 66 kW.
Výbava




Volkswagen Polo piatej generácie sa vyznačuje v danej triede aj vysokou úrovňou výbavy. Už tá základná je veľmi bohatá a nájdeme v nej prvky, za ktoré sa u konkurencie často pripláca. Navyše možno do Pola priobjednať aj skutočne neobvyklé prvky výbavy, ako napríklad bi-xenónové svetlomety.
Design




Piata generácia VW Polo dostala lákavejší a menej konzervatívny dizajn, ako bolo u malého Volkswagenu doteraz bežné. Dynamické linky auta mieša robustnosť s mladistvým vzhľadom a Polu naozaj pristane. Okrem klasického troj a päťdverového prevedenia si možno tiež objednať verziu Cross Polo so zvýšenou svetlou výškou, oplastovaním a celkovo drsnejším vzhľadom.
Spotreba




Obmenená paleta motorov znamená, že nové Polo je príjemne úsporný automobil. Najmenej paliva si žiada trojvalcový turbodiesel 1.2 TDI, u žiadneho z dodávaných motorov, vrátane verzie GTI, však neprekračuje priemerná udávaná spotreba hodnotu 6 litrov. V praxi samozrejme spotrebuje Polo trochu viac paliva, ale celkovo patrí k naozaj úsporným vozidlám. Ak predpokladáte celkovo vyššie vyťaženie vozidla z hľadiska spotreby, nie je vhodné voliť len základnú motorizáciu.
Jazdné vlastnosti




Medzi malými automobilmi patrí Polo dlhodobo k premiantom v oblasti jazdných vlastností a aktuálny model so opäť posúva na absolútnu špičku triedy. Veľmi istý podvozok s perfektným vedením náprav a aj vcelku príjemne komunikatívnym riadením navyše pridáva aj vysokú úroveň jazdného komfortu.
Bezpečnosť




Polo piatej generácie patrí vo svojom segmente k najbezpečnejším vozidlám. V nárazových testoch Euro NCAP získalo plný počet piatich hviezdičiek. Vysokú bezpečnosť zaručuje nielen celkovo robustná konštrukcia, ale aj naozaj bohatá bezpečnostná výbava. Tá môže byť na želanie aj skutočne veľmi bohatá, za vysoký príplatok možno v Pole mať aj hlavové airbagy vpredu aj vzadu.
Praktickosť




Ponuka priestoru sa v Pole piatej generácie oproti predchádzajúcemu prevedeniu zlepšila, aj tak stále platí, že predovšetkým kolená cestujúcich vzadu rozhodne prebytok miesta nemajú. Malé Polo však ponúka celkovo slušnú priestrannosť a batožinový priestor povyrástol na 280 litrov.
Komfort




Okrem len priemernej ponuky priestoru na zadných sedadlách (predovšetkým v oblasti kolien) ponúka Polo vysoko nadpriemerný jazdný komfort. Veľmi pohodlné sedadlá poskytujú príjemné zvezenie predovšetkým cestujúcim vpredu. Komfort odpruženia je opäť vo svojej triede špičkový a jeho úroveň až prekvapuje, obzvlášť keď je vysoký komfort odpruženia kombinovaný s veľmi istými jazdnými vlastnosťami.
Prevádzkové náklady




VW Polo piatej generácie je nadpriemerne úsporný automobil, iba základné prevedenie s motorom HTP dokáže byť o trochu viac smädné. Počítať však treba s vyššími obstarávacími nákladmi a tiež s tým, že servis VW predsa len nie je to isté ako servis škodovky. Na druhej strane príbuzná technika drží ceny dielov na dostupnej úrovni a Polo je aj spoľahlivým automobilom.