Mladí šoféri do 25 rokov si trúfajú na stále silnejšie automobily. Vďaka priaznivej ekonomickej situácii a rôznym možnostiam financovania, ktoré trh ponúka, si môžu dovoliť kúpiť silnejšie, luxusnejšie a vybavenejšie vozidlá. Vyplýva to zo štatistík AAA AUTO, najväčšieho predajcu ojazdených automobilov v strednej Európe.
Kým v roku 2012 mladí do 25 rokov kupovali najčastejšie automobily s objemom 1.9 TDI, 1.2 a 1.4 16V dnes väčšina z nich na prvom mieste zvolí motor 2.0 TDI, na druhom 1.9 TDI a na treťom 1.6 TDI. „Väčšie objemy motorov umožňujú mladým vodičom dosahovať vyššie rýchlosti ako tie slabšie, ktoré sú odporúčané práve menej tým skúseným. Mladí si však radi užívajú rýchlu jazdu a chcú byť čoraz viac trendy,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. A dodáva: „Stále častejšou voľbou mladých vodičov sú aj luxusnejšie autá. Rastie obľuba značiek ako Audi, BMW, Volkswagen či Mercedes-Benz. Naopak tradične najpredávanejšia Škoda zaznamenala za posledných päť rokov pokles o 6 percentných bodov. Aj napriek tomu ostáva jej dominantná pozícia v rebríčku neohrozená.“
Hlavne mladí muži častejšie vyhľadávajú autá s vyššou výbavou a spolu s ňou rastie aj suma, ktorú sú ochotní utratiť za novší automobil. Z karosérií aj naďalej vedie hatchback, nasledovaný kombíkom a sedanom. Viac ako päťnásobne vzrástol za posledných päť rokov záujem mladých o SUV-čka. „Súčasná dobrá ekonomická situácia nahráva mladej generácii, ktorá vďaka lepšej dostupnosti úverov nemusí s kúpou svojho ideálneho auta čakať tak dlho ako to bolo pred pár rokmi. V AAA AUTO využíva takéto financovanie veľká časť zákazníkov práve vo veku do 25 rokov ,“ uvádza Topolová.
TOP 10 napredávanejších značiek a modelov u zákazníkov do 25 rokov
Najpredávanejšie značky
|
Najpredávanejšie modely
|
|
1.
|
Škoda
|
Škoda Octavia
|
2.
|
Volkswagen
|
Škoda Fabia
|
3.
|
Ford
|
Volkswagen Golf
|
4.
|
Renault
|
Volkswagen Passat
|
5.
|
Peugeot
|
Ford Focus
|
6.
|
Audi
|
BMW 3
|
7.
|
Opel
|
Audi A4
|
8.
|
Citroen
|
Škoda Superb
|
9.
|
BMW
|
Peugeot 206
|
10.
|
Seat
|
Volkswagen Polo
|
Z prevodoviek uprednostňujú mladí stále manuál. Jeho obľuba ale za posledných päť rokov klesla o 6 percentných bodov v prospech automatu, ktorý je pre nováčikov jednoduchší a pohodlnejší. V tomto roku po prvý raz od roku 2012 vedú naftové motory (52 %) pred benzínovými (48 %). Najobľúbenejšou farbou mladých vodičov je šedo-strieborná, nasledovaná čiernou a modrou.
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 25 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 2 mil. zákazníkov. Skupina predá ročne takmer 70 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Predáva tiž zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Verejnosť zvolila spoločnosť už druhý krát najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu. |