Druhá generácia Škody Superb sa na trhu objavila v roku 2008 a v podstate vo všetkom nadväzuje na predchádzajúcu generáciu. Opäť ide o auto strednej triedy, ktoré sa snaží trochu prerastať do vyššej strednej triedy, s rastúcimi rozmermi vozov sa mu to však darí stále menej. Navyše opäť menšia šírka interiéru ho jasne posiela do triedy strednej, kde patrí v tejto oblasti k najmenším autám. Vynahrádza to však doslova nadbytok miesta v pozdĺžnom smere. Na zadných sedadlách je ho toľko, koľko neponúkajú ani mnohé veľké, päťmetrové limuzíny, Superb je v tomto smere naozaj neprekonateľný. Na druhú stranu vpredu sa v podstate priestorovo nelíši od Octavie, čo však nie je dôvod na kritiku. Vodiči sa pri ohliadnutí dozadu naskytne naozaj nezvyčajný pohľad na predlhý interiér za ním. Superb je tak trochu jazvečík. Tak sedan, ako aj kombi majú ohromný batožinový priestor, sedan má naviac jednu veľmi praktickú fintu, ktorá jeho využiteľnosť posúva o mnoho ďalej. Vývojári Škody totiž vymysleli špeciálne uchytenie a otváranie veka. To sa nazýva Twindoor a užívateľ si môže vybrať, či chce vyklopiť iba klasicky veko batožinového priestoru, alebo vyklopiť veko aj so zadným sklom. Pre rýchly prístup postačí prvý variant, v prípade potreby skladať do kufra rozmernejší náklad je ideálna druhá možnosť. Vráťme sa ešte k interiéru – opäť tu nájdeme pohodlné sedadlá a Superb sa chváli aj kvalitným spracovaním a hodnotnými materiálmi. Auto má tiež veľmi dobrú výbavu a nezriedka sa tu stretneme s veľmi nadštandardnými prvkami. Superb totiž častejšie ako iné vozidlá rovnakého segmentu plní aj určitú úlohu reprezentatívneho vozidla, takže výbava je väčšinou oproti súperom bohatšia.
Pochvalu si zaslúži tiež vonkajší dizajn Superbu. Auto pôsobí celkom neobvyklým a originálnym dojmom, je pritom elegantné a pôsobí celkom luxusne. Vizuálne ihneď zaujme veľmi dlhý rozvor, a teda nezvyčajne veľká plocha medzi kolesami, ktorej dominujú veľké dvere. Osobitnú pochvalu si zaslúži kombi, ktoré pôsobí naozaj až majestátnym dojmom. Z hľadiska techniky sa Superb oproti prvej generácii výrazne zmenil. Používa totiž rovnakú podlahovú plošinu ako druhá Octavia – teda platformu Volkswagenu Golf. Podvozok je však patrične natiahnutý. Nová technika v druhej generácii prináša možnosť získať Superb vo verzii s pohonom všetkých kolies a tiež s vyspelými automatickými dvojspojkovými prevodovkami DSG.
Z hľadiska motorizácií nastal posun viac k praktickej využiteľnosti. Veľmi solídnym benzínovým základom je motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW, ktorý má dobrý výkon a zachováva rozumnú spotrebu. Je však podmienený jazdným štýlom a u tohto motora sú známe problémy s reťazou, preto je dobré preveriť jej stav. Ďalší variant je 1,8 TSI s výkonom 118 kW a úplnú špičkou je potom šesťvalec 3,6 FSI s výkonom 191 kW. Ten vykazuje vysokú spotrebu, ale je naozaj výkonný a kultivovaný. Celkovo sú však benzínové motory vzácnejšie. Častejšie stretnete Superb s turbodieselami. Tu začínala ponuka pri motore 1,9 TDI s výkonom 77 kW a len päťstupňovou prevodovkou, nasledoval dvojliter TDI vo výkonových verziách 103 a 125 kW. V roku 2010 potom došlo k výmene u najslabšieho motora, tisícdeväťstovky nahradil nový agregát 1,6 TDI so zhodným výkonom. Ten je k dispozícii aj v extrémne úspornom prevedení GreenLine. V tom istom roku sa tiež objavil dvojlitrový benzínový motor TSI s výkonom 147 kW. Na začiatku roku 2013 prekonal Superb facelift, ktorý jeho dizajn priblížil novej generácii Octavie, avšak technika sa nijako zásadne nemení.