Chrysler Voyager, 2001 a novší

Volajte zadarmo 0800 100 100denne od 7:00 do 22:00

recenzia

Chrysler Voyager, od 2001, modernizácia 2004


PARAMETRE

Karoséria: päť, šesť alebo sedemmiestne MPV strednej triedy
Motor: zážihový radový štvorvalec 2,4i 16V (108 kW) so štvorventilovým rozvodom DOHC a viacbodovým vstrekovaním paliva, zážihový vidlicový šesťvalec 3,3i 12V (128 kW) s dvojventilovým tyčkovým rozvodom OHV a viacbodovým vstrekovaním paliva, vznetový radový štvorvalec s rozvodom DOHC a štyrmi ventilmi a vstrekovaním Common Rail od Bosch – 2,5 CRD 16V (104 kW) a 2,8 CRD (110 kW)
Pohon: predné alebo všetky kolesá
Rozmery: 4803x1997x1749, 5094x1997x1749 (Grand) mm
Rozvor: 2878 a 3030 (Grand) mm
Batožinový priestor: 660 a 920 (Grand) litrov
Palivová nádrž: 75 litrov
Oficiálny predaj v SR: áno


PLUSY
obrovský vnútorný priestor, variabilita interiéru, bohatá sériové výbava, zážihové motory majú rozvody poháňané reťazou, prekvapivo lacné niektoré náhradné diely a ich bohatý sortiment (hlavne z USA), priaznivé ceny ojazdených áut, veľký batožinový priestor, môže mať pohon všetkých kolies, moderný vzhľad, dve varianty karosérie, hladko radiaci automat, odolné zážihové motory (hlavne V6)


HISTÓRIA
2001: Predstavenie štvrtej generácie, a to ako v krátkej tak v dlhej verzii Chrysler Voyager Grand. Pohonné jednotky: zážihový štvorvalec 2,4 litru, vidlicový šesťvalec 3,3 litra a nový vznetový motor 2,5 CRD s Common Railom. Výbavy označené SE, SE Luxe, LX a Limited (môže sa líšiť podľa trhu), motor V6 kombinovaný s pohonom všetkých kolies AWD.
2003: Verzia Anniversary Edition pri príležitosti 20 rokov s veľmi bohatou výbavou (navigácia a iné...).
2004: Na jar modernizácia auta, väčší vznetový štvorvalec CRD s objemom 2,8 litra. Novinkou sú trojradové bočné airbagy, zmenila sa predná maska, kryty kolies a bočné lišty. V niektorých verziách bola zvýšená podlaha, teda je možné sklopiť sedadlá priamo do nej a nie je tak nutné ich demontovať z auta.


DOPORUČENÉ

3,3 V6 12V OHV (128 kW)
Zážihový vidlicový šesťvalec s rozvodom OHV a viacbodovým vstrekovaním paliva.
Dôvod: Trochu archaický vidlicový šesťvalec je však veľmi odolný a celkom spoľahlivý, rozvody poháňa reťaz a aj spotrebu paliva udržíte pri kľudnej jazde okolo 12,0l na 100 km. Jediným problémom je tak vysoké poistenie. Ako bonus je verzia Grand pohon všetkých kolies. Výkon šesťvalca je aj pre plne naložený Voyager dostatočný.